//Little Sweet Girl


Holla!

1 2 3

My Baby Boo




Tinggalkan Jejak



Past Posts



Credits

© 2013 - Full Template by Anugerah Salsa and the basecode from Arrien Amani . Cute icon from Pixel.
All About MRSM -.-
Jumaat, 14 Jun 2013 | 6 Magic (s)
Pening , pening . Memang pening . Tadi aku cari maklumat pasal MRSM . Aku cari-cari , dapat contoh soalan temuduga . Ada 25 soalan . Pastu ada jugak aku cari tips-tips semasa temuduga dan macam-macam lagi la . Aku memang dah dapat rasakan kehangatan bahang MRSM . Tu tandanya aku tak sabar dah !! Hahahaha :P

Sekali , aku terjumpa maklumat pasal jenis-jenis MRSM . Menurut sebuah laman web yang aku jumpa , MRSM ada 4 jenis , seperti yang berikut ;


*tak nampak boleh tekan ehh ;)

So , dah tengok  ?  Korang dah sedia maklum , aku memang naaaaaaaaak sangat nak masuk MRSM Alor Gajah sebab dia paling dekat ngan rumah aku . But , MRSM Alor Gajah tu ikut program IGCSE , program English ! Aku dah la tak berapa sangat nak suka English nih . Pastu aku search lagi dan lagi dan lagi , MRSM lain yang dekat ngan rumah aku .

Then , aku terjumpa MRSM Terendak . MRSM tu jauh sikit ngan MRSM Alor Gajah , cuma 25-30 km je . Tapi , takut ayah aku tak terima :( Korang tolong doakan ayah aku lembut hati eh ? Hehe :) Sayang korang :*

p/s : 19 Jun nanti ada lawatan inspirasi pergi MRSM Serting !!! Tak sabarnya !!!Wait for my update yeah :) Bye , assalamualaikum .

UPDATE 

Sekarang ni , MRSM Serting pun dah buat IGCSE nih . Tadi sekolah buat lawatan inspirasi ke Serting . Dan  aku baru tau yg IGCSE ni melibatkan fizik dan biologi . Camni , biasanya kita belajar fizik ngan bio time form 4 kan ? And bila masuk IGCSE ni , fizik ngan bio dah start belajar time form 1 dalam subjek Sains . Pastu , nanti ada peperiksaan IGCSE masa form 4 . Kalau result korang cemerlang , tak nak ambik SPM pun tak pe . Tapi susahla nak mintak kerja sebab mintak sijil SPM .



Anonymous Fyqah berkata...

Hye Athirah :D Awak pon apply MRSM? Same with me! I ambik igcse. Btw good luck and all the best. Pray for me because esok i will attend the interview at MRSMBPJ. Pray for me ;)

 
Anonymous Tanpa Nama berkata...

Mm..Program igcse ni susah x??Sbb mmg dh apply pon nk msuk join program ni tpi skrg tggu interview je.Okay x??

 
Anonymous Admin berkata...

Tanpa Nama, hmm akak dh timba ilmu IGCSE kat MRSM Serting ni dah dekat setahun, jadi conclusion yang akak dapat buat, IGCSE ni susah tapi tak mustahil nak berjaya. Paling penting, kena pulun sungguh-sungguh sebab yuran IGCSE ni mahal, takkan kita nak kecewakan parents kita yang bayar mahal dengan keputusan tak elok, kan... :)

 
Anonymous Tanpa Nama berkata...

Hye.. Adik sy pun br nak g interview igsce ni...boleh share tips tak soalan2 intrvw yg akan ditanya.. Nerves sgt!! N ok tak ikut program.ni compare to progra biasa d mrsm? Rasa mcm xsure time nak pilih program utk adik.. Pls help! Tq

 
Anonymous Tanpa Nama berkata...

Contoh soalan temuduga tu...apa ya?

 
Anonymous Tanpa Nama berkata...

ujian matematik dan sains dalam bahasa apa?

 

Catat Ulasan


Assalamualaikum and thanks for reading!


Newer Post
Older Post