//Little Sweet Girl


Holla!

1 2 3

My Baby Boo




Tinggalkan Jejak



Past Posts



Credits

© 2013 - Full Template by Anugerah Salsa and the basecode from Arrien Amani . Cute icon from Pixel.
Hodoh Tak Bermakna Malang .
Khamis, 24 Januari 2013 | 0 Magic (s)
First of all , aku nak ucapkan Salam Maulidur Rasul kepada seluuruh  umat Islam :D 

صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّد
صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّد
صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ 

Semoga kita di dalam golongan orang yang mencintai Baginda, dengan sentiasa berselawat dan mengamalkan sunnahnya . Aamiin :) Berbalik kepada tajuk , hari ni aku nak citer pasal kecantikan  / rupa paras . Biasanya kita tengok ramai manusia sekarang mempunyai rupa paras yang cantik , putih melepak , bulu mata lentik or rambut yang ikal mayang which means tak tersekat di skala enam XD . Wokayh , selalu orang berwajah cute / cantik ni asyik kena puji sana , puji sini . Orang yang kurang nak cantik ni pulak pandang lantai je , malu nak tunjuk muka . 

Sama jugak dengan aku . Malu nak tunjuk muka hitam macam papan hitam ni . But , aku bersyukur gila dengan muka aku yang begini 'cantik' ni . Why ? Because , Saidatina Aisyah RA berpesan ; "Sebaik-baik wanita adalah yang tidak memandang dan tidak dipandang " . So , manalah ada lelaki nak memandang aku dan sudah pastinya aku tak nak memandang lelaki sebab malu nak tunjuk muka >< .

Aku tengok orang-orang hot kat sekolah aku sering menjadi pandangan lelaki ajnabi sama ada dalam kelas or mana-mana je .Nama pun cantik , mestilah menjadi tatapan kann . Sampaikan cikgu praktikal yang ajar PJ ( lelaki ) aku pun tak kenal aku . Masa dia dah tamat tempoh mengajar kat sekolah aku , tiba - tiba cikgu cakap " eh , tak pernah pun tengok awak pun kat dalam kelas nih ? Ponteng eh ??? " aku senyum je padahal dalam hati cakap " cikgu baru sedar aku wujud dalam kelas ni ? Sedangkan aku selalu datang kelas , cikgu kata aku ponteng " . Mana tak nya , asyik layan bebudak hot je , mana nak kenal aku . Huhhh .

Dan disebabkan wajah aku nilah , takdelah bebudak lelaki nak ajak couple or what so ever . Ye , aku memang pernah suka kat bebudak lelaki kat sekolah aku . But tu dulu , and now i've repented (broken english XD ) . Memang tak dinafikan , aku dulu memang tak sedar diri . Suka mamat tulah , pandang - pandang laki tulah inilah . Now I know it's haram :) aku dah sedar siapa aku sekarang dan apa yang tak patut aku lakukan macam dulu . Serious , bila aku flashback balik hidup aku masa darjah 4 dan sebelumnya , memang memalukan . 

Aku nak nasihatkan di sini ialah , jangan jadi gedik macam aku wahai perempuan - perempuan yang tak berapa nak cantik . Why ? Sebab bagi aku , perempuan yang tak berapa nak cantik menggedik dengan lelaki sangatlah teruk . Betul , serious aku cakap . Please , jangan jadi . Cuba jaga maruah sampailah akad nikah time besar nanti . Sementara tu , biar Allah jaga hati korang dulu :)



Moral of the story : Jangan sangka diri kita ( orang yang tak berapa cantik ) adalah orang paling malang dalam hidup ni . Pasti ada hikmahnya . Paling penting , sentiasa bersyukur kerana Allah jadikan kita macam ni sebab nak lindungi kita dari melakukan maksiat dan menjadi muslimah yang sentiasa tawadhu' . In shaa Allah :)   

p/s : Till then , see ya ! Assalamualaikum . * Akhiri post dengan selawat ke atas junjungan kita , Nabi Muhammad S.A.W :) *

صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّد صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّد صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ 

Catat Ulasan


Assalamualaikum and thanks for reading!


Newer Post
Older Post