//Little Sweet Girl


Holla!

1 2 3

My Baby Boo




Tinggalkan Jejak



Past Posts



Credits

© 2013 - Full Template by Anugerah Salsa and the basecode from Arrien Amani . Cute icon from Pixel.
La Tahzan . Innallaha maa'na :')
Sabtu, 12 Januari 2013 | 0 Magic (s)
Ujian aku banyak tahun ni . Bukan ujian sekolah ke apa , tapi ujian hidup . Bukan nak mengeluh . Cuma meluahkan . Aku asyik kena ejek . Dekat sekolah agama kena ejek , kat sini kena ejek , kat sana kena ejek . Aku dah mula rasa benci dan meluat dengan lelaki sebab most of them adalah lelaki . Perempuan pun ramai jugaklah .

Tapi , aku rileks dulu ... riak muka aku tenang je ... tapi malam-malam , katil aku dah macam kena siram air dah . Siraman air mata . Haha :') .... Dekat sekolah jangan ingat aku tak menangis . Ada sekali tuh aku menangis masa tengah tulis nota subjek Feqah . Alhamdulillah , tak de orang perasan :) takdelah nak menyibuk - nyibuk tanya " Aina , kenapa ????? " haaaah malas nak jawab dengan linangan air mata pulak .

Tapi , aku tabahkan diri , buat-buat tak dengar apa yang orang kata / ejek . Selalu pujuk hati bahawa orang yang tak menjaga mulutnya , bercakap perkara tak berfaedah , sakitkan hati orang , pasti akan terkena balasan yang Allah janjikan . Sentiasa yakin pada janji Allah :')

Tapi bukan mudah nak tahan rasa sebak . Mungkin tak biasa lagi .... walaupun aku pujuk hati macam mana pun , tetap akan menangis biarpun hanya Allah yang tahu kerana Dia bersifat Sama' ( mendengar )

Tak cukup dengan ejekan , adalah satu kaum ni ,  yang paling dibenci oleh aku , boleh siap "boo-boo" aku lagi sebab tulis nama diorang dekat papan hitam . Tapi , aku tak tahu nak buat reaksi apa , terus tersenyum dalam kepahitan .

Diorang tu dahlah bising , tak salah aku nak menjalankan tanggungjawab . Then , marah-marah aku pula sebab tak tulis nama perempuan . Ya , memang diorang berjalan dari tempat duduk . Tapi diorang tak bising . Cakap slow je SEBAB PEREMPUAN TAK PEKAK , SEBAB TU TAK PERLU CAKAP KUAT-KUAT . Lelaki ni PEKAK BADAK SEBAB TU CAKAP MACAM KAWAN TU JAUUUUUUUUUUUH SANGAT . Grr . *kemarahan meledak* sabo jelah .

Moral of the story : Kepada pengejek - pengejek aku yang berada di luar sana . Terima kasih kerana memberikan pengalaman dalam hidup aku ni , walaupun perit tapi berharga . Thanks to Allah too :')





Catat Ulasan


Assalamualaikum and thanks for reading!


Newer Post
Older Post