//Little Sweet Girl


Holla!

1 2 3

My Baby Boo




Tinggalkan Jejak



Past Posts



Credits

© 2013 - Full Template by Anugerah Salsa and the basecode from Arrien Amani . Cute icon from Pixel.
Cantik Adalah Ujian,Bersyukur Seadanya
Sabtu, 7 Julai 2012 | 0 Magic (s)

Aku ni bukanlah cantik sgt.........Memang tak cantik pun.....Tak seindah dan secantik macam muka manusia sebaya aku kat sekolah...........tapi......aku sedar sesuatu perkara....Allah jadikan muka aku buruk sebab nak mendekatkan diri aku dengan purdah.....Allah jadikan serba-serbi badan aku buruk sebab nak suruh aku 'tutup' badan aku  dan sekaligus nak suruh aku ikut perintahNya supaya tutup aurat.....


Berbalik kepada artikel yang diambil drpd http://penpatah.blogspot.com/ .......

Fitrah manusia menyukai kecantikan dan inginkan kecantikan. Cantik itu adalah anugerah. Namun, percaya atau tidak, cantik itu juga sebenarnya merupakan satu ujian. Tetapi perlu diingat bahawa cantik itu adalah amat subjektif.

Barangkali ada yang memiliki wajah cerah dan licin tetapi tidak nampak seri, barangkali ada pula yang gelap dan biasa sahaja tetapi begitu manis dipandang.Cantik adalah ujian.Mengapa?
Cantik sebagai ujian
1. Dijadikan bahan komersial

2. Disayangi hanya kerana rupa

3. Menimbulkan riak dalam hati

4. Apabila nikmat cantik ditarik sekelip mata

Kesimpulannya

         Jadi bunga seindah mawar berduri,

Yang menjadi impian setiap Muslimah

         Yang indahnya bukan untuk lelaki,

Tetapi untuk permata yang bernama ”SUAMI”


~Semoga memberi manfaat berguna kepada para muslimah sekalian =] ~

Label:

Catat Ulasan


Assalamualaikum and thanks for reading!


Newer Post
Older Post