//Little Sweet Girl


Holla!

1 2 3

My Baby Boo




Tinggalkan Jejak



Past Posts



Credits

© 2013 - Full Template by Anugerah Salsa and the basecode from Arrien Amani . Cute icon from Pixel.
Akhirnya !!!!!
Jumaat, 8 Februari 2013 | 0 Magic (s)
Setelah setahun , akhirnya dapat jugak masuk Hafazan dalam Amal Islami Zon Kajang !! Alhamdulillah :) Korang tau ke ape tu Amal Islami ? Tak tahu , meh sini aku bagitahu . Amal Islami ni macam pertandingan untuk KAFAI , KAFA , SRA , SRAI dan semua sekolah agama yang terlibat kat zon Kajang nih . Ada pertandingan nasyid , marhaban ( kawan aku panggil mereban XD ) , hafazan , tilawah al-quran , khat , solat jenazah dan memacam lagi lahh .

Ustazah aku kata AI berlangsung 24 Mac nnti . tapi tak pasti lagilah .... Ustazah Zalinah dah bagi senarai surah yang aku kena hafal . Siap dengan pengertian lagi kena hafal . Kawan-kawan aku sume tanya ," boleh hafal ke tak ni? " " susah giler nak hafal sume nih " . Dah nak buat macam mana , aku yang nak tanggung risiko .. haha ..

Aku dah hafal 1 surah daripada 5 surah yang ditetapkan . Cuma nak buat tarannum tu yang susah . Sebenarnya , tarannum tak diperlukan sangat tapi saje je nak tambah markah hehe :) Aku pun carilah kat youtube . Aku search " cara bertarannum " . takde satu pun yang memikat hati . Pastu aku teringat satu program time ramadhan tahun lepas . Tajuk dia " Kalamullah " kat TV3 . Program tu macam menjemput pelajar-pelajar tahfiz pastu suruh hafal ayat-ayat Al-Quran . Then , diorang baca secara hafalan dengan tarannum . Aku pun searchlah " Kalamullah " kat youtube . Pastu keluarlah macam-macam .

Aku tekanlah satu video nih . Aku dengarlah seorang pelajar Pondok Moden Saadah Addaarain yang terletak kat Teluk Panglima Garang . Ma shaa Allah , merdu betullllll !!!! Dengan tajwidnya yang hebat tambah pulak dengan tarannum yang tak terkata . Fantastic and Ma shaa Allah :))))) Aku dengar banyak kali sampai aku dapat hafal sikit cara tarannum yang pelajar tahfiz tu baca .

And kepada orang yang tengah baca post ni , tolong , aku merayu , tolong doakan aku berjaya at least dapat  no.3 pun kira ok lah . Please !!!! :) hehe

Assalamualaikum .


p/s : nilah dia :))))

Label:

Catat Ulasan


Assalamualaikum and thanks for reading!


Newer Post
Older Post